שלשה ימי סיור בהאנוי

שלשה ימי סיור  בהאנוי  – מתוך סדרת "הערים האסייתיות "

לא חשוב היכן מטיילים באסיה, תמיד יהיה שילוב של ערים, נופים, אנשים, ריחות, טעמים, צבעים ומה לא. עם זאת,  תמיד שמורה בליבי פינה חמה לערים בעולם בכלל ולערים אסייתיות בפרט.

יש משהו בעיר אסייתית גדולה מרכזית ומשמעותית אשר מרתק אותי במיוחד, לא יכולה לשים את האצבע על סיבה אחת, זה תמיד תמהיל של הרבה סיבות, הקצב, העומס, הצבעוניות, הרחובות הסואנים, חיי הרחוב, הריחות, הטעמים ועוד ועוד …

אעלה כאן סידרה של פוסטים על ערים באסיה אותן אני מחבבת במיוחד אבל בעיקר אלה אשר אינן מהוות רק מרכז ממנו יוצאים לטיולי כוכב ובעיקר ערים מרתקות אשר שווה להקדיש להן מספר ימים בתוך טיול כולל ומקיף יותר.

 האנוי – וייטנאם .

האנוי (Ha Noi) היא בירת וייטנאם המאוחדת, ממוקמת בצפון המדינה, מונה מעל ל-8 מיליון איש  והעיר השנייה בגודלה אחרי הו צ'י מין .

היא עשירה בבניינים רומנטיים מן התקופה הצרפתית, משובצת גנים ומקדשים עתיקים, שכונות של בעלי מלאכות, שווקים, שדרות רחבות ידיים, קריית ממשלה, מוזיאונים, בתי קפה ומסעדות מסורתיות ומודרניות זו לצד זו.

אז מה יש לעשות בהאנוי ?  קבלו הצעה למסלול בן 3 ימים :

יום 1: נתמקד במורשת התרבותית וההיסטורית של האנוי

התחילו את היום בטיול סביב אגם הואן קיאם, נקודה ציורית בלב האנוי. בקרו במקדש נגוק סון, הממוקם על אי קטן באגם ולימדו על ההיסטוריה המרתקת שלו.

המשיכו ברגל לסיור בין הרחובות והמבוכים של הרובע העתיק. שיטוט בין השווקים ההומים, המקדשים העתיקים והסמטאות התוססות. אל תשכחו לטעום קצת אוכל רחוב לאורך הדרך.

התפנקו בארוחת צהריים טעימה של אוכל רחוב וייטנאמי. נסו מנות אייקוניות כמו PHO (מרק אטריות), BANH MI (כריך וייטנאמי) ו-BANH CHA (בשר חזיר בגריל עם אטריות).

אחהצ המשיכו למוזיאון הכלא HOA LO  הידוע גם בשם "האנוי הילטון". שימש במקור את המתיישבים הצרפתים בהודו-סין לאסירים פוליטיים, ולאחר מכן על ידי צפון וייטנאם עבור שבויי מלחמה אמריקאים שנתנו לו בציניות את הכינוי "האנוי הילטון " .

עֶרֶב:  תיאטרון בובות מים Thang Long Water

יום 2: התעמקות בתרבות ובמטבח של האנוי

התחילו את היום במקדש הספרות, האוניברסיטה הלאומית הראשונה של וייטנאם וסמל להשפעתו של הקונפוציאניזם. ניתן לשוטט בין החצרות הפנימיות.

המשיכו בסיור על גבי ריקשות אופניים (סייקלו) נינוח ברחבי הרובע הצרפתי, תוך שאתם עוברים על פני  ציוני דרך מהתקופה הקולוניאלית כמו בית האופרה של האנוי, קתדרלת סנט ג'וזף והווילות הקולוניאליות הצרפתיות.

לצהרים תוכלו להירשם לסדנת  בישול וייטנאמי כדי ללמוד את סודות המטבח הווייטנאמי האותנטי, בסיומה תתענגו על המנות שהכנתם .

אחה"צ בקרו במוזיאון האתנולוגיה של וייטנאם כדי ללמוד על הקבוצות האתניות המגוונות של המדינה ועל המורשת התרבותית העשירה שלהן. במוזיאון תערוכות פנימיות וחיצוניות המציגות חפצים ועבודות יד מסורתיות.

בלו את הערב בסיורים באחד משווקי הלילה התוססים של האנוי, כמו שוק דונג שואן ההומה או שוק הלילה התוסס של סוף השבוע סביב הרובע העתיק. תוכלו לרכוש מזכרות, עבודות יד וכמובן אוכל רחוב.

יום 3: טיול יום לאטרקציות בסביבה

צאו לטיול של יום שלם אל מפרץ האלונג, אתר מורשת עולמי של אונסק"ו הידוע בתצורות סלעי אבן הגיר הנישאים מתוך מימי המפרץ ובמי האזמרגד. תיהנו משייט נופי, בקרו במערות  שבמפרץ ותהנו מארוחת צהריים של פירות ים על הסיפון.

חזרה להאנוי בערב

**  את השייט במפרץ האלונג ניתן לעשות גם על פני יומיים עם לינה על הספינה מפנקת, כמו כן לא מוכרחים לשוב להאנוי, ניתן להמשיך ליעד הבא בתום השייט .

 

לתכנון הטיול הפרטי שלכם לויטנאם,תאילנד,לאוס,הודו,יפן דברו אתי או כתבו לי 0526179205

 

 

 

לקבלת פרטים על תכנון טיול עצמאי בהתאמה אישית 

צרו קשר עכשיו:

צרו קשר

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

יעדים נוספים

תכנון טיול במזרח הרחוק - ציפי בן צבי, לוגו

צרו קשר

צרו קשר ונתחיל בארגון הטיול הפרטי והמשפחתי שלכם למגוון היעדים באסיה:
תאילנד, וייטנאם, לאוס, קמבודיה, סין, הודו, יפן, מיאנמר (בורמה)

מחכה לטלפון:
0526179205 – או – אימייל: [email protected]

או השאירו פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.

נגישות