קיוטו והירושימה: אתרי היסטוריה חובה ביפן

יפן, מדינה משופעת בהיסטוריה עשירה ומורשת תרבותית, היא ביתם של אתרים היסטוריים רבים המציעים הצצה לעברה המסקרן. בין האתרים הללו, קיוטו והירושימה בולטות כיעדי חובה לחובבי היסטוריה ומטיילים כאחד.

במאמר נרחב זה נתעמק בהיסטוריה של יפן, במשמעותן של הירושימה ונגסאקי, נתכנן טיול להירושימה, ונחקור את מה שניתן לראות בקיוטו, בירת התרבות של יפן.

ההיסטוריה של יפן

כדי להעריך באמת את המשמעות ההיסטורית של קיוטו והירושימה, חיוני להבין את ההיסטוריה הרחבה יותר של יפן. היסטוריה המשתרעת על פני אלפי שנים ומאופיינת בתקופות משמעותיות של שינוי תרבותי, פוליטי וחברתי.

מהציוויליזציות העתיקות של תקופות ג'ומון ויאיואי ועד לעידן הפיאודלי של שלטון הסמוראים, ההיסטוריה של יפן היא רצף של שושלות, מלחמות ותמורות תרבותיות. המדינה חוותה תקופות של בידוד, ואחריהן מודרניזציה מהירה והתקדמות טכנולוגית בתקופת מייג'י. אירועי מלחמת העולם השנייה מילאו גם תפקיד מרכזי בעיצוב ההיסטוריה של יפן ויחסיה עם העולם.

הירושימה ונגסקי: תזכורות טרגיות למלחמת העולם השנייה

הערים הירושימה ונגסאקי הן בעלות משמעות היסטורית עצומה כשתי הערים היחידות בעולם שחוו את ההשפעה ההרסנית של נשק גרעיני. באוגוסט 1945, במהלך השלבים האחרונים של מלחמת העולם השנייה, הטילה ארצות הברית פצצות אטום על ערים אלו, מה שהביא לאובדן של אינספור חיים והותיר השפעה מתמשכת הן על הנוף הפיזי והן על הזיכרון הקולקטיבי של יפן.

טיול להירושימה

הביקור בהירושימה מספק הזדמנות להרהר על ההשלכות הטרגיות של לוחמה גרעינית ועל החוסן והתקווה שצמחו מהאפר. פארק הזיכרון לשלום הוא מסלול טיול בהירושימה שלא תרצו לפספס ומהווה נקודת ציון מרכזית המשמשת תזכורת לכוח ההרס של הנשק הגרעיני ולחשיבות קידום השלום.

פארק הזיכרון לשלום הירושימה, הממוקם במוקד הפיצוץ של פצצת האטום, מוקדש לזכר הקורבנות ולמרדף אחר השלום. הפארק כולל אנדרטאות, פסלים ואנדרטאות שונות, כולל מוזיאון הזיכרון לשלום, המספק תערוכות מעמיקות על ההיסטוריה, ההשפעה והשלכותיה של הפצצת האטום.

"כיפת הפצצה" או "הכיפה האטומית" הבניין שהפך לאנדרטה הושלם ונפתח באפריל 1915, אז החל לשמש כמרכז תערוכות וכנסים עירוני וכונה "אולם התערוכה המסחרית של הירושימה". הבניין נישא לגובה וחלק ממנוהגיע  לגובה של 25 מטר. המבנה היה עשוי לבנים ומעליו הונחה כיפה אליפטית עשויה מסגרת פלדה ומצופה נחושת. בשנת 1933 שונה שמו של המבנה ל"אולם קידום התעשייה של מחוז הירושימה".

ב-6 באוגוסט 1945, לקראת סוף מלחמת העולם השנייה ארצות הברית הטילה פצצה אטומית על הירושימה שהתפוצצה במרחק 150 מטרים מהבניין, 600 מטרים מעל האדמה. בניין זה היה למבנה הקרוב ביותר למוקד הפיצוץ ששרד לפחות בחלקו וזאת בשל העובדה שהדף הפיצוץ הגיע מכיוון כמעט אנכי. שלד האגף המרכזי של המבנה נותר עומד והוא נשאר בחורבנו עד היום. (מתוך ויקיפדיה)

ממשלת יפן החליטה לא לשפץ את הבניין אלא להפוך אותו לאנדרטה להפצצה האטומית ולסמל של תקווה לשלום העולם ולהתפרקות מנשק גרעיני ובכל שנה מאז 1952 נערך במקום טקס זיכרון לאירוע.

לטיול בהירושימה משתלב בטבעיות כמובן הביקור באי מיג'ימה.

תכנון טיול לקיוטו, בירת התרבות של יפן

קיוטו, המכונה לעתים קרובות בירת התרבות של יפן, היא עיר המגלמת את ההיסטוריה והמסורת העשירה של המדינה. תכנון טיול לקיוטו כרוך בטבילה ביופיים של מקדשים עתיקים, גנים שלווים וארכיטקטורה יפנית מסורתית.

העיר ידועה בשל אתרי המורשת העולמית הרבים שלה של אונסק"ו, כולל מקדש קיומיזו-דרה, מקדש עץ מדהים השוכן על צלע גבעה, וקינקאקו-ג'י (ביתן הזהב), מקדש זן בודהיסטי המעוטר בעלי זהב.

הרובעים ההיסטוריים של קיוטו, כמו גיון והיגשייאמה, מציעים למבקרים הצצה לאורח החיים המסורתי על כל הרחובות השמורים, בתי התה והחנויות המסורתיות. חקר המחוזות הללו מאפשר לחוות את היופי של תרבות הגיישות ולחזות באומנויות מסורתיות כגון טקסי תה, סידור פרחים (יקבנה) וקליגרפיה.

חובבי טבע יכולים לשלב ביקור בחורשת הבמבוק אראשיאמה, יער במבוק מהפנט, ובשביל הפילוסוף, מעבר ציורי מוקף בפריחת הדובדבן, אשר פורחת במיטבה במהלך האביב.

מה אפשר לראות בקיוטו

מעבר למקדשים ולגנים, קיוטו מציעה מספר עצום של אטרקציות המציגות את המשמעות ההיסטורית והתרבותית שלה. טירת ניג'ו, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, היא דוגמה מצוינת לארכיטקטורה פיאודלית יפנית והיא ידועה בזכות "רצפת הזמיר" שלה שנועדו לחרוק כדי להתריע מפני פולשים.

מקדש פושימי אינארי, המפורסם באלפי שערי הטורי האדומים התוססים שלו, הוא יעד רוחני ומהמם מבחינה ויזואלית. המקדש מוקדש לאל האורז והשגשוג השינטו ומציע נופים עוצרי נשימה של קיוטו מהטיול במעלה הר אינארי.

קיוטו היא גם ביתם של כמה צורות אמנות מסורתיות. המבקרים יכולים לחזות באמנות האלגנטית של לבישת קימונו, להשתתף בטקסי תה מסורתיים, או ליהנות מהצגות של תיאטרון יפני מסורתי, כמו נו או קאבוקי.

סיכום

קיוטו והירושימה הן תזכורות להיסטוריה של יפן לחוסן ולחשיבות השלום . טיול ליפן תוך התמקדות בהיסטוריה.  הירושימה מציע השתקפות קודרת על ההשפעה הקטסטרופלית של לוחמה גרעינית והחתירה המתמשכת לשלום. לעומת זאת, קיוטו מהפנטת את המבקרים עם המורשת התרבותית העשירה, המקדשים העתיקים והגנים השלווים שלה. מהרחובות ההומים של גיון ועד השלווה של אראשיאמה, קיוטו מציעה מגוון רחב של חוויות המאפשרות למטיילים לשקוע במסורות העתיקות של יפן.

– אני מזמינה אתכם לצור קשר ולתכנן ביחד מסלול טיול פרטי ועצמאי גם דרך אבני הדרך ההיסטוריים של יפן

לקבלת פרטים על תכנון טיול עצמאי בהתאמה אישית 

צרו קשר עכשיו:

הירושימה,יפן - שרידים לאחר הפיצוץ האטומי

צרו קשר

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

יעדים נוספים

תכנון טיול במזרח הרחוק - ציפי בן צבי, לוגו

צרו קשר

צרו קשר ונתחיל בארגון הטיול הפרטי והמשפחתי שלכם למגוון היעדים באסיה:
תאילנד, וייטנאם, לאוס, קמבודיה, סין, הודו, יפן, מיאנמר (בורמה)

מחכה לטלפון:
0526179205 – או – אימייל: [email protected]

או השאירו פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.

נגישות