ויטנאם – הכנות לנסיעה

היא אקזוטית, יפה, מגוונת, מפתיעה,מזמינה, טעימה ומרתקת…
תכירו את ויטנאם.

בשנים האחרונות עולה ההתעניינות במדינה בקצב מסחרר ומדי שנה כמות התיירים לשם עולה. מטיילי תרמיל, משפחות עם ילדים , קבוצות גדולות , קבוצות קטנות , טיולים בהתאמה אישית .. מגוון גדול של אופציות בהן ניתן לטייל בה .

נסיעה לויטנאם חשוב לתכנן ולהתכונן אליה נכון על מנת להפיק את המירב והמיטב,

אספתי לכאן מספר טיפים ומידע שימושי שכדאי לדעת לפני שיוצאים:

  • נדרשת ויזה לכניסה לויטנאם אותה יש להכין מראש.
  • האם בטוח לטייל בויטנאם ? לגמרי , גם אם את\אתה מטיילים לבד.  אם כי כמו בהרבה מקומות בעולם יש להשמר מפני כייסים בעיקר בשווקים הצפופים .
  • מתי נוסעים ? קשה למצא את החודש האידאלי ביותר בשנה לכל האזורים .  עם זאת אציין בהכללה שבצפון נח לטייל בחודשים מרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר, במרכז מרץ עד ספטמבר   ובדרום הכי טוב לטייל מנובמבר ועד פברואר.
  • כסף : המטבע המקומי DONG כ – 20,000 דונג לדולר. מכשירי ATM די נפוצים  , כרטיסי אשראי מתקבלים בבתי המלון , מרכזי קניות  , לא בהכרח בכל המסעדות  או בתי הקפה. ומזומן כמובן תמיד ניתן להחליף בchange   .

רשימה חלקית ואזורים בעלי עניין מצפון לדרום  –

HA GIANG – אזור הררי בצפון הרחוק על הגבול עם סין . נופים מרהיבים ,שבטים וקבוצות אתניות

SAPA  – אזור טרסות האורז וקבוצות אתניות שונות.

האנוי – עיר הבירה , אתרי מורשת ותרבות , עיר עתיקה , אגם מרכזי .

מפרץ האלונג – מפרץ האלונג בין האזורים הציוריים ביותר בוייטנאם וממוקם כ- 160 ק”מ מזרחית להאנוי. המפרץ שייך למחוז החוף של קואנג נין ומשתרע על פני כ- 1,500 קמ”ר, המפרץ יוצר ארכיפלג של כ- 3,000 איים ומכיל תבליטי קארסט בעלי צורות שונות היוצרים תוואי ימי מדהים ויוצא דופן. השייט במפרץ כולל עצירות לביקורים במערות שונות ביניהן מערת נטיפים ענקית.  מומל לקחת שייט בן  יומיים וללון על הספינה.

פונג נה קבאנג PHONG NHA KE BANG – פארק לאומי יפיפה השוכן במרכז מחוז קואנג בינה בצפון – מרכז וייטנאם וכולל בתוכו מערות ענק, אשר אורכן מעל 100 ק"מ. בפארק הרי הגיר עתיקים ביותר באסיה אשר נוצרו לפני יותר מ-400 מיליון שנה, מערת נטיפים מהגדולות בעולם , נהרות תת-קרקעיים ולמעלה מ-300 מערות שהופכות את הפארק לגן עדן מיוחד במינו לכל אוהבי הטבע .

הואה  – (Hoa) ממוקמת במרכז וייטנאם, באמצע הדרך בין הנוי להו צ’י מין סיטי, הייתה בירתם של קיסרי שושלת נגויין משנת 1802 ל- 1945. באותה עת הייתה הואה העיר היפה והתרבותית ביותר במדינה כולה אולם חלק ניכר מממנה נהרס במלחמת וייטנאם. כיום, שרידי העיר האסורה ואתרים היסטוריים נוספים מציעים אפשרויות סיור נרחבות ומרתקות.

הוי אן  –  העיר היפהפיה הויאן שוכנת לשפכו של נהר טו בון, בצמוד לחוף של ים סין הדרומי. הויאן מהווה את אחד ממוקדי התיירות הבולטים ביותר בוייטנאם. במשך מאות שנים שימשה העיר כנמל ימי של ממלכת הצ'מפה, וכן כצומת-דרכים מרכזי בין צפון המדינה לדרומה.  בין המאות ה-16 וה-18, עת שימשה כנמל מרכזי לסחר עם יפן ועם סין. רחובות העיר העתיקה וסמטאותיה כאילו קפאו בזמן ונותרו  כזכר לאותן שנים מפוארות. בשנת 1999 הוכרזה הויאן כאתר מורשת של אונסקו.

הו צ’י מין –  (Ho Chi Minh City) שונה באופייה ובאווירתה מהעיר האנוי, היא הלב הפועם של וייטנאם. העיר שוקקת ודינמית, מרכז תעשייתי פורה, העיר הגדולה במדינה ובירתה הכלכלית והתרבותית. עם זאת בתוך ההוויה המודרנית והעכשוית שמור מקום חשוב גם למסורות העבר, לזכרונות המלחמה וליופיה של התרבות העתיקה.

הדלתה של המקונג  – מדרום להו צ’י מין סיטי נמצאת הדלתה של נהר המקונג, מישורים אדירים המאפשרים צפייה באורחות חיים מסורתי באזור בעל עניין טופוגרפי יוצא דופן.

האי פוקוק  – הגדול ביותר במפרץ תאילנד  , מצידו השני המערבי נמצאים האיים התאילנדים קוסמוי קופנגן וקוצ'אנג.  עד לפי מס שנים היה האי מוכר רק למקומיים ותושביו עסקו בעיקר בדייג. בשנים האחרונות "נתגלה" עי יזמים ומשקיעים אשר בנו בו מס אזורי נופש בהם מרוכזים בתי המלון  והאי נמצא בתנופת בנייה ופיתוח מואצים .

מיקוח בשווקים – כמו במרבית מדינות אסיה  , מומלץ לתרגל כאן את כישורי המיקוח  שלכם אם כי בנימוס ובכבוד…וגם שימו לב שבאתרים מסויימים עשויים לבקש מכם "מחיר תיירים" , כדאי לחדד את החושים .

ברבים מאתרי התיירות הפופולריים  יעוטו עליכם רוכלים וינסו למכור לכם את מרכולם , זו פרנסתם , אפשר לרכוש אם יש עניין במשהו כמובן או לסרב בנימוס.  (חלקם יכולים להיות מעיקים  , אבל אלה "חוקי המשחק" …)

כבישים – זו משימה לא פשוטה לחצות כביש בוייטנאם  , הוייטנאמים מתיחסים לחוקי התחבורה בעיקר כאל "המלצה חמה"  , התנועה במרכזי הערים מטורפת, מאות כלי רכב ובעיקר אופנועים נוסעים במה שנראה כבלגן אחד גדול , שמרו על עצמכם . בין הערים במרבית הכבישים מהירות הנסיעה המותרת היא 60 קמ"ש לשעה ומעטים הם הכבישים המהירים .

אכול ושתו.. – האוכל נפלא לחובבי המטבח האסייתי והטעמים וסוגי התבשילים ישתנו מאזור לאזור . חובבי הקפה יחגגו , צפו לקפה חזק במיוחד שיוגש בחלק גדול מהמקומות עם חלב מרוכז , ולפעמים יוגש עם חלמון ביצה מוקצף מלמעלה. שלב ראשון טועמים רק את הקצף , שלב שני את הקפה יחד עם הקצף ושלב שלישי את הקפה שנותר בתחתית. כן גם זו חוויה.

לסיכום  ,

כמו בכל מדינה נחמד לדעת מספר מילים בסיסיות בשפה המקומית.

לפניכם רשימה כזו :

  1. Hello!– Xin chao! (sin chow!)
  2. Goodbye– Tam Biet
  3. How are you?– Ban co khoe khong? (ban co kwe khome?) also, Ban the nao?
  4. I'm fine, thank you!– Cam on ban toi khoe (gahm un ban thoy kwe)
  5. And you?– Ban thi sao? (ban ty sao?)
  6. What's your name– Ban ten gi (ban thane zee)
  7. My name is…– Toi la (thoy la…)
  8. Thank you– Xin Cam on (sin gahm un)
  9. You're welcome– Khong co' gi (khom go zee)
  10. Yes– Vang (vung)
  11. No– Khong (khome)
  12. How much– Bao nhieu (bow nyew)
  13. Too expensive– Mac qua (mahk qwa)
  14. Hotel– Khach San (khack san)
  15. Hot– Nong (nom)
  16. Cold– Lanh (lang)
  17. Coffee– Ca phe (cah feh)
  18. Hot black coffee– Ca phe nong (cah feh nom)
  19. Hot Coffee with milk– Ca phe sua nong (cah feh sua nom)
  20. Tea– Tra (chah)
  21. Oh my god! Too expensive –Oi choi oi! Dep qua!

מאחלת לכם נסיעה טובה ומלאת חוויות !!

לקבלת פרטים על תכנון טיול עצמאי בהתאמה אישית 

צרו קשר עכשיו:

וייטנאם - תכנון טיול לויאטנם בהתאמה אישית | ציפי בן צבי - תכנון טיולים באסיה

צרו קשר

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

יעדים נוספים

תכנון טיול במזרח הרחוק - ציפי בן צבי, לוגו

צרו קשר

צרו קשר ונתחיל בארגון הטיול הפרטי והמשפחתי שלכם למגוון היעדים באסיה:
תאילנד, וייטנאם, לאוס, קמבודיה, סין, הודו, יפן, מיאנמר (בורמה)

מחכה לטלפון:
0526179205 – או – אימייל: [email protected]

או השאירו פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.

נגישות