הדיאטה היפנית או הסוד היפני לחיים בריאים

אני מארגנת טיולים לאסיה אז מה פתאום אני כותבת על הדיאטה היפנית ? כי אני מארגנת טיולים גם ליפן , האוכל הוא חלק מהתרבות בכל מקום וחלק מרכזי מאד בכל טיול ביפן.

אציין כי אין זה מאמר מדעי אלה מידע אותו אספתי ואליו נחשפתי ממקורות שונים כולל בשיחות עם יפנים .

יפני ממוצע צורך כ 25% קלוריות פחות בהשוואה לאדם מערבי.

למרות שהיפנים מהווים רק 2% מאוכלוסיית העולם הם צורכים 10% מאספקת הדגים העולמית .

על פי דיווחים של האו"ם, העם היפני מעכל כ-100,000 טון אצות מדי שנה. עוד יותר מדהימה היא העובדה שהם משתמשים ביותר מ-20 סוגים שונים של אצות במטבח שלהם.

תושבי אוקינאווה המתגוררים באי בחלק הדרום מערבי של המדינה אוכלים יותר אצות מכל מקום אחר ביפן, עובדה זו מרתקת משום ששם קיים האחוז הגבוה ביותר בעולם של אוכלוסייה מעל גיל מאה.

שתיית תה הנה חלק מאורח החיים היומיומי ביפן. המדינה נמצאת בעשרייה הראשונה בין המדינות הצורכות תה, גם לפני סין. רוב התה שנהנים ממנו היפנים הנו תה ירוק, מחקרים מראים כי הוא יכול להוריד את הסיכון לסרטן, מחלות לב ויכול לשפר את התפקוד הקוגניטיבי.
הנפש, הגוף, והרגשות קשורים זה בזה. בכדי לחיות חיים מאוזנים, בריאים וארוכים ישנן מסורות עתיקות, אמונות ופילוסופיות שהתרבות היפנית אוחזת בהם כמו :

תחושת מטרה : לחיים יש משמעות ששווה לחיות עבורה. החלק החשוב ביותר בפילוסופיה זו הוא לטפל באדם אחר או פריט חי כגון בעל חיים. לפי האמונה, הדאגה לרווחת האחר מפחיתה לחצים הנובעים מהתמקדות בנושאים הפרטיים.
נתינת כבוד למבוגרים : חברים הם מקור לעידוד ריגשי ובזמנים קשים . לפיכך הם מאמינים שכאשר זקנים מקבלים הערכה וכבוד הם נוטים לחיות זמן רב יותר .

לא להתעכב על זכרונות שליליים מהעבר – היפנים למדו להשאיר מאחוריהם זכרונות השייכים לשנים קשות יותר בחייהם . הם בוחרים להנות מההווה ומכל ההנאות שהוא מציע . נוסף על כך הם בעלי אשיות חביבה ומתידדים עם אנשים צעירים אפילו לתוך השנים המאוחרות של חייהם .

פעילות גופנית : תושבי אוקינאווה מנהלים חיים אקטיביים מאוד, למעשה ביתם מאובזר במעט מאוד פרטי ריהוט. הם אוכלים בישיבה על מזרוני טאטאמי ומשום שהם קמים ומתיישבים לפחות 12 פעמים ביום הגוף שלהם שומר על איזון וחיזוק פלג גוף תחתון, חיזוק שרירים אלה חיוני ומסייע בהגנה מפני נפילות מסוכנות בשנים המאוחרות לחייהם .

אז אולי יש לנו מה וללמוד מהיפנים …

לקבלת פרטים על תכנון טיול עצמאי בהתאמה אישית 

צרו קשר עכשיו:

צרו קשר

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

יעדים נוספים

תכנון טיול במזרח הרחוק - ציפי בן צבי, לוגו

צרו קשר

צרו קשר ונתחיל בארגון הטיול הפרטי והמשפחתי שלכם למגוון היעדים באסיה:
תאילנד, וייטנאם, לאוס, קמבודיה, סין, הודו, יפן, מיאנמר (בורמה)

מחכה לטלפון:
0526179205 – או – אימייל: [email protected]

או השאירו פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.

נגישות