10 סיבות למה דווקא מיאנמר [בורמה לשעבר]?

עוד לפני שנסענו וגם אחרי שחזרנו, כל מי ששמע שאל: " למה דווקא מיאנמר?" "מכל הארצות בעולם, איך זה שבחרתם דווקא לשם לנסוע?" וגם "ואם כבר לאזור ההוא, אז למה לא לוייטנאםקמבודיהתאילנד?"

אז הנה לפניכם כל הסיבות כולן וטעימה של מראות..

1. מיאנמר בגלל התרבות – כי כשאני נוסעת לטיול בחו"ל איני נוסעת רק בשביל הנופים או החוויה שביציאה מן הארץ, אני נוסעת גם ובעיקר כדי להכיר תרבות אחרת ובמיאנמר התרבות היא לגמרי אחרת, פגנית, טקסית, ומוצפת בזהב הפגודות, המקדשים ופסלי הבודהות מחד, ומאידך פשטות יפה ואורך חיים צנוע (יש האומרים- עוני, אני איני חושבת כך) בבתים בכפרים;
לשמחתנו זכינו להגיע לאגם אינלה בסוף עונת הגשמים, אז מתקיים טקס שאורך שבועיים: ממקדש מרכזי על שפת האגם מוציאים 4 פסלי בודהה עשויים עלי זהב, שנבנו בסבלנות רבה ע"י תושבי האזור, לסירה מפוארת, גם היא מצופה זהב. את הסירה הזו מלוות כ20 סירות, בכל סירה המוני בחורים צעירים בבגדים ססגוניים, שרים ומשיטים את הסירה בתנועות אחידות. כל סירה יוצאת מכפר אחר ויחד עם סירת הבודהות הם מגיעים למקדש באחד הכפרים. שם המוני כפריים בלבוש ססגוני מקבל את פני הבודהות ואנחנו איתם וביניהם חווים אירוע תרבותי שוודאי לא נפגוש שוב.

2. מיאנמר בגלל אורח החיים – הצניעות והפשטות, הרוח ופחות החומר, הקבלה, הסובלנות והשלווה, בגלל הבודהיזם… לפני שהגענו לאגם אינלה, עשינו טיול רגלי בן יומיים, בין הכפרים. חוויות אינספור עברנו בטיול זה, אבל את אורח החיים הזה פגשנו בדרך, במפגש עם העובדים בשדות ובלינת לילה בבית כפרי שה'שירותים' בחוץ ומקלחת וודאי שאין אלא רק ברז בחוץ, החשמל במסורה, המטבח משותף לכל דרי אותה חצר ובבית רק מזרון לשינה. ובכל זאת כולם מסבירי פנים ונראים בעלי עושר פנימי.

3. מיאנמר בגלל האוטנטיות – אין עוד הרבה מדינות בעולם שאורח החיים בהן עצר מלכת, לטוב ולרע, אני בוחרת בטוב בגלל הניגוד שבין זה לקידמה בארצנו, בגלל שכך אני יכולה לתהות ולחזור ולשאול מה עדיף? ישראל ומיאנמר קיבלו שתיהן עצמאות בשנת 1948. בישראל הקידמה מצויה בכל תחום, במיאנמר הקידמה נעצרה עם הבריטים… ערים וכפרים שהדרכים בהם סלולות והמדרכות מרוצופות, הן ערים שהיה בהן מושל בריטי וכך גם הרכבות: ברכב עלינו להרים לעיר יפהפיה He Hoe (עם כל הסממנים הבריטיים), שם עלינו לרכבת למסלול מרהיב ביופיו שנסלל על-ידי הבריטים ומגיע עד לגבול עם סין. אנחנו נסענו חלק קטן מהדרך ברכבת, שחלונותיה פתוחים וכאשר נוסעים באזור של עשב גבוה היא הופכת ל'מכסחת דשא', שנוסעת לאיטה ונוסעים עולים באמצע השדה, שסוחרים עולים עליה ומוכרים את מרכולתם, שעוצרת במיוחד לתיירים כדי שיוכלו לרדת ולצלם את הגשר הגבוה, שהנוף הנראה ממנה שווה כל דקה של פחד.

4. בגלל אגם אינלה – שבו כל החיים מתנהלים על המים. הבתים בתי במבוק על כלונסאות, בנויים בתוך האגם. הרחובות, בתי המלאכה, חנויות, בתי מגורים, מסעדות, מקדשים… הכל בנוי ומתנהל על המים. כאן הוויז מכוון רק סירות ששטות ברחובות. אפילו עגבניות גדלות על איים צפים במים ואין כמו מראה הסירות האוספות את הדשן מתחתית האגם והדייגים ותנועתם המיוחדת לשמירת יציבות הסירה. באינלה כמעט לא פסק הגשם ואנחנו לא הפסקנו ליהנות מכל דקה ושניה. גם בית המלון שעל שפת האגם הוסיף רבות לפינוק ולהנאה.

5. בגלל הכפכפים- כי אין עוד ארץ שבמקום נעלי הליכה ראויים, צריך לארוז במזוודה בעיקר… כפכפים. אנחנו באנו מצוידים כהלכה בנעלי הליכה וכבר ביום הראשון נאלצנו לחלוץ ולנעול אינספור פעמים והבנו… עשינו טעות.. כי בכל אזור באגן, במנדליי, בינגון ואפילו לפסגתו של הר Mount Popa, יש להשיל כל דבר מכפות הרגליים ולטפס ברגליים יחפות…

6. בגלל יערות הפגודות והחיים על הנהר בבגאן. שם, לאן שלא תפנה מבטך תתנוסס יראת הקדושה בזהב, בלבן ובצבעה החום אדום של האדמה. במקדשים, בפגודות ובפסלי הבודהה. בתוך הכפרים, על גדת הנהר ובתוך היערות, אזור מישורי ענק מכוסה בקדושה ובתוך הכפר- השבילים, הבתים, החנויות, הרחובות, השווקים, על החול. אין ריצוף, או אספלט למעט הכביש הראשי, או ליד בית המלון מה שבא שוב ללמדנו בודהיזם… העדפת הרוח על החומר…

7. מיאנמר בגלל השווקים והמוצרים הנמכרים שוודאי לא נראה במחוזותינו: העלים הירוקים לעישון שצובעים את השיניים בצהוב ובחום (אפילו אצל המדריך), ראשי תרנגולים ואצבעותיהם, תבשילים בעלי מרקמים צבעוניים, ערמות הדגים המיובשים, הבדים, הבגדים הצבעוניים מאד, הפרחים שקונים המקומיים למקדשים, הטוסטוסים שממלאים את רחבת הכניסה.. בגלל השווקים עם הצבעים הקולות והאווירה השונה.

8. בגלל ה"טאנקה"- שמרוחה על לחיי כל איש ואישה במיאנמר, בכל מקום ובכל שעה [או כמעט] לעיתים בצורה מיוחדת, לעיתים כאילו מרחו במכחול על דף ולעיתים מוסתרת כעין מייק-אפ שמלבין את הפנים. טאנקה הוא עץ שגדל בצפון מיאנמר, ומחתיכות גזעי העצים שרואים בשווקים, יוצרים מעין משחה שעם מעט מים ניתנת למריחה. לטענת הבורמזים הטאנקה מגינה על עור פניהם מפני השמש וגם מיפה אותם כיוון שמלבינה את עור הפנים.. כן, גם שם מעדיפים את העור הלבן.. קניתי משחה מוכנה וחושבת להפוך זאת ל'קרם הבית'..

9. בגלל החוף… בגלל החוף הזה היפה עם עצי הדקל והקוקוס והים… הים שאפילו שסער הביא עמו את תחושת השלווה האינסופית הזו.

10. בגלל התמונות האלו:

לקבלת פרטים על תכנון טיול עצמאי בהתאמה אישית 

צרו קשר עכשיו:

צרו קשר

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

יעדים נוספים

תכנון טיול במזרח הרחוק - ציפי בן צבי, לוגו

צרו קשר

צרו קשר ונתחיל בארגון הטיול הפרטי והמשפחתי שלכם למגוון היעדים באסיה:
תאילנד, וייטנאם, לאוס, קמבודיה, סין, הודו, יפן, מיאנמר (בורמה)

מחכה לטלפון:
0526179205 – או – אימייל: [email protected]

או השאירו פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.

נגישות