איך תזמינו אוכל בתאילנד

איך תזמינו אוכל בתאילנד?

סוד קטן.. יש הרבה יותר מאכלים תאילנדים חוץ "מפאד תאי", "אורז מוקפץ וקארי ירוק. כל אלה הן אפשרויות נהדרות אבל אם אתם מבקרים בתאילנד ותיצמדו למאכלים המוכרים רוב הסיכויים שתפספסו מגוון טעמים שטרם רכשתם בעבר. כמובן שהדבר יכול להיות מלחיץ במיוחד כאשר נמצאים במדינה זרה ,,שפה אחרת, טעמים חדשים וסגנון אכילה לא מוכר וקרוב לוודאי שנלך לאיבוד ונשאר עם המנות המוכרות והידועות.

כאן, תוכלו למצוא מספר טיפים קטנים איך לאכול בדוכני אוכל רחוב , למצא את דרככם בשוק האוכל הגדול והאינסופי של תאילנד.

דברים בסיסיים

בתאילנד לעולם לא תשארו רעבים, בכל מקום שתלכו בין אם זה רחוב עירוני סואן או כביש קטן באמצע שום מקום, תמיד תמצאו אוכל ואפילו די הרבה. בנגקוק וצ'אנג מאי הן הערים עם האוכל הטוב ביותר מבחינת מגוון האוכל והנגישות אליו. התאילנדים אוכלים את כל סוגי המזון בכל שעות היום והלילה. לעיתים קרובות אוכל יגיע אליכם גם אם אינכם מחפשים אותו כמו עגלה עם פירות פרוסים, גלידה קטנה (המוגשת כאן בין שתי פרוסות לחם לבן) או נקניקיות צלויות.

ארוחת בוקר, צהריים וערב

למרות שניתן למצוא בקלות ארוחה הכוללת טוסטים וחביתות, התאילנדים לא נוטים לאכול מאכלים הנתפשים בעין המערבית כ"מאכלי בוקר". בדרך כלל, ארוחת הבוקר כאן תהיה מורכבת ממאכלים שניתן לאכול בכל שעה ביום. "מו- בינג" הנו בשר חזיר על מקל עם אורז דביק שיכול להיות חטיף של אחר הצהריים או באותה מידה ארוחת הבוקר. זה לא נדיר לאכול מרק אורז מבושל ("קאה טום") בבוקר או מרק אטריות עם דגים מטוגנים.

לארוחת הצהריים רבים יאכלו ארוחה מהירה על בסיס אורז או אטריות ומגוון של ירקות מבושלים או מטוגנים מעורבבים עם דג, בשר או עוף.

ארוחת לעיתים קרובות כוללת מגוון רחב יותר של מאכלים, שילוב של טקסטורות ומטעמים , אוכל מטוגן, מעושן, צלחת ירקות ומרק דגים. לכל אחד יש קערה עם אורז כאשר הוא יכול לשלב בתוכו כל אחד מהמאכלים הנ"ל .

החריפות

בתאילנד לא יצא לכם להזמין מאכלים מדוכן לפי דרגות חריפות כמו במסעדות תאילנדיות מערביות. מאכלים מסוימים כגון "סום טאם", קארי, "פאד קאפאו" ו"טום יאם" הן לרוב מנות שהתבלון העיקרי שלהן הוא שלל סוגים של צ'ילי לעומת האורז המוקפץ או ה"פאד תאי" אשר אינם מגיעים חריפים. אך משום שתאילנד מוכרת כיעד מתוייר, בחלק מהמקומות רמת החריפות יורדת ברגע שרואים שתייר מזמין את התבשיל.

טיפ קטן בעת הזמנת מנות הידועות כחריפות :   תוכלו לציין  "מאי פט" כלומר  "לא חריף".

 מה לגבי מי שתייה?

מקומות כאלה לרוב יגישו מי שתייה בחינם בין אם זה בקנקן על השולחן, בקולר ליד או בבקבוקים שבדרך כלל יעלו בין 10-20 בהאט לבקבוק. באופן כללי, מי הברז אינם מומלצים לשתייה.

איך לאכול בסגנון "משפחתי"

בארוחה משפחתית נהוג להזמין מנות חלוקה מרכזיות עם מנות אורז. לרוב מקובל להזמין מספר מאכלים המשלימים אחד את השני כגון מרק אחד פשוט, קארי, ירקות מוקפצים וסלט תאילנדי. כל המרקמים שונים ויהיה שילוב של תבלינים ודרגת חריפות שונה לכל מנה.

איך לשלם על האוכל בתאילנד?

כאשר קונים אוכל לדרך מדוכן רחוב או עגלה יש לשלם בעת ההזמנה. כאשר אוכלים בשולחנות של דוכן הרחוב ניתן לשלם בסוף הארוחה.

לרוב, לא נהוג לתת טיפ אבל במסעדות ניתן להשאיר תוספת קטנה של 20-25 באט בהתאם לכמות המזון ולרמת השירות. מסעדות יוקרה או מסעדות בבתי מלון בדרך כלל כוללות מע"מ ושירות בחשבון עצמו.

רוב המנות התאילנדיות לא כוללות חיטה או קמח אולם, ישנם מרכיבים אחרים נפוצים כמו רוטב סויה , נשים עם מחלת צליאק או בעלי רגישות לגולטן צריכים להיות מודעים להם.

איך להזמין שתייה בתאילנד?

כפי שצוין לעיל, ברוב המסעדות ודוכני הרחוב יש מי שתייה בחינם, משקאות אחרים כגון תה, מיצים ואלכוהול קל ניתן למצוא בתפריט. אם אתם אוכלים בדוכני הרחוב לא יעלבו גם אם תקפצו לדוכן הסמוך לקנות שייק טרי עם הארוחה.

ביציאה לברים מומלץ לנצל את מבצעי הבירה הכוללים שלושה בקבוקים גדולים של מותג מסוים במחיר מיוחד או בקבוק משקה חריף עם מגוון ערבובים לשולחן. לדוגמה סט של "סנגסום" יכלול בקבוק קטן או גדול של רום תאילנדי עם מספר בקבוקים של שתייה קלה. אפשר להזמין גם דליים של קרח לשולחן בכדי לשמור על הבקבוקים קרים.

קוקטיילים לעומת זאת לרוב יהיו יקרים יחסית עם אלכוהול זול, כך גם לגבי כוס יין .

שאלות נפוצות:

  1. מה הם התבלינים על השולחן?

במקום מלח ופלפל לתיבול נוסף תמצאו קבוצה של ארבע כוסות קטנות או כוסות עם מרכיבים שונים. אלה הם בדרך כלל סוכר, פלפל חריף, "פאי נאם"- רוטב דגים עם צ'ילי ומיץ ליים, חומץ עם צ'ילי או רוטב צ'ילי אחר. ניתן להוסיף את הכמות הרצויה לפי טעם אישי.

  1. האם בטוח לאכול פירות וסלטים טריים?

אם הוזהרתם על אכילת פירות פרוסים או ירקות טריים , הרי שכבר ביציאה הראשונה שלכם  לעיר תבחינו בעגלות הפירות הנמצאות בכל מקום ולכן רמת הטריות גבוהה מאוד. נכון שרמת הניקיון וההיגיינה אינם ברמה של מדינה מערבית אבל אם הפרי נראה טוב תיהנו ממנו! ( כאן המקום להזכיר שלפני הנסיעה מומלץ לקבל יעוץ במרפאות המטיילים בארץ)

  1. איך אפשר לוודא שהאוכל במסעדות נקי?

אם קיים חשש קל  ניתן להזמין מנות מבושלות או מדוכן שרואים בו את המרכיבים פרוסים בפניכם , ואפלו לוותר  לעבור לדוכן הבא.

לסיכום : לרבים חווית האוכל היא חלק בלתי נפרד ומעצים את חווית הטיול כולו .  הצעתי, נסו המון מאכלים וטעמים חדשים, מכסימום יהיה לכם  טעים …

בתאבון !!

לקבלת פרטים על תכנון טיול עצמאי בהתאמה אישית 

צרו קשר עכשיו:

צרו קשר

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

יעדים נוספים

תכנון טיול במזרח הרחוק - ציפי בן צבי, לוגו

צרו קשר

צרו קשר ונתחיל בארגון הטיול הפרטי והמשפחתי שלכם למגוון היעדים באסיה:
תאילנד, וייטנאם, לאוס, קמבודיה, סין, הודו, יפן, מיאנמר (בורמה)

מחכה לטלפון:
0526179205 – או – אימייל: [email protected]

או השאירו פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.

נגישות